Chybějící otevírací doba na webu

Pavel

Vytvořili jsme webové stránky, na kterých nebyla otevírací doba. Jaké z toho vznikly problémy, a jak odezněly po umístění těchto informací na web? O tom bude dnešní článek

Chybějící otevírací doba na webu

Proč nám chybí otevírací doba?

Když jsme v roce 2012 s Dominikem tvořili nový web skibila.cz, vycházeli jsme z původních informací, které na webu byly. Na starém webu byl pouze aktuální stav, který správce areálu každý den měnil, a nikoho nenapadlo, že kompletní otevírací doba chybí.

Pro mě to byl první velký web a pro Dominika v té době taky jeden z prvních. UX pro mě bylo sprosté slovo, a tak se stalo, že otevírací doba byla jen v ceníku jako nepatrná zmínka, která ještě byla velmi všeobecná.

Jak jsme dospěli k přidání otevírací doby?

Teď trochu ze zákulisí, co mě přimělo přidat otevírací dobu.

Problémy začínají

Jednoho dne jsem na Bílou přijel a bavil se s pokladní, která má také v pracovní době na starosti dotazy po telefonu. Zmínila se, jestli bych mohl na web přiložit otevírací dobu, protože mají 100 telefonátů denně se stejnými dotazy.

Jaký je provoz večerního lyžování ve čtvrtek?

Pokud vezmete tolik telefonátů každý den, k tomu všemu ne všichni lidé jsou vstřícní, asi vás to brzy přestane bavit. Přes to se musíte k potencionálním zákazníkům chovat slušně a vstřícně. Aby toho nebylo málo, musíte stíhat obsluhovat dlouhé fronty lidí, kteří si chtějí koupit skipass.

Na web musíš vložit provoz večerního lyžování

Když se scénář opakuje každý den, dohání vás to k šílenství a já dostal za úkol přidat na web provoz večerního lyžování. Denní provoz je stále stejný, ten všichni znají, zato večerní je pokaždé na jiném svahu nebo není vůbec.

Když už ale přidávám provoz, tak veškerý. Chtěl jsem také, aby tabulka byla přehledná a rychle jsem jako zákazník zjistil, co chci. Výsledek si můžete prohlédnout na stránce s provozem.

Ukázka otevírací doby

Stálo to za to?

Tabulka byla na webu, uběhl týden nebo dva a já jsem po příjezdu na Bílou navštívil pokladní. Co mě samozřejmě zajímalo, jestli má práce přinesla nějaké výsledky.

Chcete hádat, o kolik procent se snížil denní počet hovorů s dotazy na provoz večerního lyžování? Bylo to rovných 100%. Takové zlepšení jsem opravdu nečekal, ale nyní zavolá někdo jen výjimečně.

Není jednoduché přemýšlet jako všichni ostatní

Pokud tvoříte něco pro lidi, musíte přemýšlet jako všichni, kteří budou váš výtvor využívat. Není to nic jednoduchého, každý je jiný a každý přemýšlí jinak. Přesto se o to můžete pokusit, a když nevíte co je lepší, je potřeba provést testování. O tom ale možná někdy jindy.

Přidat komentář

Právě odpovídáte na existující komentář. Zrušit

Komentáře

Novinky z blogu

Async / await

Asynchronní programování v Javascriptu bez callbacků a Promise nemusí být nutně sci-fi. Co všechno umí klíčová slova async /...

Další články