Do Hyundai na interní prohlídku

Pavel O mně

Jak jsme zavítali do fabriky Hyundai Dymos v Nošovicích na jednu interní exkurzi. Absolvovali bezpečnostním školením, prošli si výrobní halu a také mohli zkusit vyrobit sedačku.

Hyundai Dymos od vstupních dveří

Před skoro přesně 5 měsíci jsem byl ve Škodovce v Mladé Boleslavi a přibližně v té době jsme také v Moraviu vytvořili nový web pro Hyundai Dymos. A když jednoho dne náš šéf oslovil Adama z HR, se kterým jsme web řešili, s prosbou o exkurzi, bylo nám vyhověno. Celá firma tak v úterý vyrazila směr Nošovice na prohlídku linky.

Sedačky kam se podíváš

Hyundai v Nošovicích se skládá z několik oddělených firem. Hlavní je Hyundai Motors, kde se montují už finální auta. Další jsou třeba Hyundai Mobis nebo Hyundai Dymos, kam jsme zavítali i my. Zde auto nikdo neuvidí, vyrábí se tu pouze sedačky, které poté nadzemním tunelem putují přímo k montáži do aut.

Obsazení Moravia a Adam z HyundaiProtože jsme šli se podívat přímo do výrobní haly a procházeli jsme se mezi stroji, museli jsme podstoupit školení BOZP a požární ochrany. Nebudeme si nic nalhávat, pamatuji si jen, že značka níže znamená Pozor, nebezpečí potkání své ex. A také jak jim vzplál kontejner po odhození nedopalku. Ach ti zaměstnanci...

Linka se skládá ze dvou oddělených částí. První je chemická část, kde vzniká pěnový obsah sedaček, na které je postupně přidáván další materiál podle přání zákazníka. Předtím je ale nutné z pěnových výplní odstranit neduhy, které vznikly strojovou tvorbou. To byla první část, kterou jsme si mohli i my, manuální anti-talenti, vyzkoušet.

Ve druhé části se již sedačky potahují a montují pěkně dohromady aby pak bylo možné je pouze vložit do auta a připevnit. Zde byla druhá možnost si vyzkoušet manuální práci v procesu nasazení potahu na sedák. Na fotce níže jsou před dozorem celého Moravia v zápřahu šéfové Lukáš s Danem.

 Pozor, nebezpčení potkání své exUž můžu projít?


Na závěr jsem si neodpustil dotaz, jaký mají lidi z Hyundai názor na reklamy, které se dost prudce naváží do konkurence. Odpověď byla jednoduchá, že asi stejný jako většina veřejnosti. Reklamy vymýšlí marketing sídlící v Praze, a i kdyby se to lidem v Nošovicích nelíbilo, a že se jim to nelíbí, nezmůžou s tím nic. Takže pravděpodobně podobné reklamy budeme vídat v TV a na internetu i nadále.

Exkurze rozhodně stála za to a jakožto technicky orientovaného človíčka mě to strašně bavilo. A to neříkám proto, že jsem nemusel být půl dne v práci. A na závěr už jen díky Adamovi za tuto možnost. Jsem sám zvědav, kam se dostanu příště.

Pohled na celou montážní linkuLukáš a Dan zkoušejí nasadit potah na sedák

Přidat komentář

Právě odpovídáte na existující komentář. Zrušit

Komentáře

Novinky z blogu

KeePass a automatické doplňování formulářů

Jak na automatické doplňování hesel do Chrome a Firefox z KeePassu. A to včetně doplňování extra polí. Je to jednoduché, rychlé a funguje to...

Další články